RU BY EN

Пісьмовыя звароты

Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мовах.

Пісьмовы зварот грамадзян у абавязковым парадку павінен змяшчаць: 

  • найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот; 

  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання); 

  • выклад сутнасці звароту; 

  • асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).


Пісьмовы зварот юрыдычнай асобы ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:

  • найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот; 

  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;

  • выклад сутнасці звароту;

  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

  • асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.

     Да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, дадаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

     У зваротах павінна змяшчацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэту інфармацыю. 

Пакіненне звароту без разгляду па сутнасці, у выпадку, калі:

  • выкладзена не на беларускай ці рускай мове;

  • не змяшчае прозвішчы, уласнага імя, імя па бацьку, адраса месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна; 

  • не змяшчае поўнага наймення юрыдычнай асобы і адраса яе месца знаходжання, прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);

  • змяшчае тэкст, які не паддаецца чытанню; змяшчае нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;

  • падлягае разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;

  • змяшчае пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі арганізацыі;

  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;

    пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

  • з заяўнікам спынена перапіска.